Dumnie brzmiąca nazwa content marketing to nic innego jak marketing treści. Jest to strategia marketingowa polegająca na przyciąganiu uwagi użytkownika za pomocą regularnie tworzonych, ciekawych i interesujących treści. Różni się od innych tradycyjnych form marketingu, będącymi często chwilową zachętą dla klientów, gdyż skupia się w pełni na budowaniu stałej i długotrwałej  relacji z odbiorcą, angażując go na dłużej. Content marketing jest, więc świetnym rozwiązaniem nie tylko na promowanie marki, ale również budowanie zaufanie i szukanie stałości w relacji marka-klient.

 

Wartościowy content, czyli jaki?

Spotyka się opinie, że content marketing tożsamy jest z treściami SEO. Nie do końca jest to prawda, treści tworzone pod pozycjonowanie bowiem skupiają się przede wszystkim na atrakcyjności względem algorytmów wyszukiwarki. Marketing treści skupia się zaś na tworzeniu takich, które będą przede wszystkim wartościowe dla użytkownika, co nie znaczy oczywiście, że nie mogą przynieść one efektów w pozycjonowaniu.

Najczęściej wybieranymi i stosowanymi formami w content marketingu są np. artykuły poradnikowe, które nierzadko pomagają użytkownikowi zrozumieć "z czym to się je", artykuły eksperckie przybliżające szczegółowo konkretną tematykę lub przedstawiające dany problem, materiały video, infografiki czy webinary. Nie jest konieczne ograniczanie się przy tym do jednej formy, wręcz przeciwnie, im więcej treści uzupełniających się i występujących kompleksowo tym lepiej. Odbiorca zauważy w ten sposób, że nie jest bombardowany setkami identycznych treści wyglądającymi często jak spam, które mogą u niego wywołać jedynie irytację, lecz jest zdobywany poprzez intrygujące i wartościowe publikacje.

 

Aby zdobyć uwagę odbiorcy, tworzone treści muszą spełniać kilka istotnych wymagań. Muszą być one napisane poprawną polszczyzną - chyba nikt nie lubi czytać tekstu, którego nie jest w stanie zrozumieć lub takiego, który jest nienaturalny, napisany jakby przez boty. Kolejną istotną rzeczą jest, by treści dostosowane do grupy docelowej odbiorców i nawiązywały najlepiej do ich zainteresowań czy hobby. Młodsze osoby spędzające więcej czasu w mediach społecznościowych zdecydowanie w większym stopniu zwrócą uwagę na krótkie formy treści typu video, grafika, zaś nieco starsi odbiorcy cenić sobie będą bardziej obszerne treści np. artykuły tematyczne. Należy również starannie dobrać odpowiedni kanał dystrybucji do formy treści, które chcemy przekazać. Wszelkie poradniki, artykuły blogowe świetnie nadadzą się do zamieszczenia ich na stronie internetowej, a grafiki, filmiki video przykładowo na profilach w social media.